کیک بدون نیاز به همزن برقی

23 12 2015

از اونجایی که همزن برقی من مثل همه دار و ندارم تو ایران موند الان با مواد اولیه باید کیک درست کنم و البته مهم تر از مواد با وسایل اولیه بخاطر همین دارم میگردم دنبال کیک هایی و شیرنی هایی که همزن و وسایل خاص نخواد اولین تحقیقاتم ختم شد به کیک هویج امریکایی که همزنم نمیخوادبس که این جماعت تنبلن

〈 هر چی میگردم استیکر پیدا نمیکنم که این نوشته رو یکم بهش جون بدم 〉

خلاصه که دونه دونه مزارمشون اینجا اینم اولیش

کیک هویج


 

مواد لازم

تخم مرغ                                 4  عدد

آرد                                           1 و 1/4 لیوان

روغن                                       نصف لیوان

هویج  رنده شده                     1  و 3/4 لیوان ( با رنده ی ریز )

گردو خرد شده                       3/4 لیوان

پودر نارگیل                             1 لیوان

شکر                                        1 لیوان که یک بند انگشت از سرش خالی باشه

دارچین                                    1 ق مربا خوری

نمک                                        نصف  قاشق چایخوری

بیکینگ پودر                             1 ق غ

طرز تهیه :

اول تخم مرغها رو با شکر و روغن مخلوط می کنیم و  با  همزن دستی می زنیم.

 

بعد  هویج ، گردو و نارگیل رو به مواد اضافه کردم و  دارچین و نمک و بیکینگ پودر و آرد رو هم با همدیگه الک کردم و کم کم  با  مواد مخلوط کردم .

مواد رو هم میزنیم تا یکدست بشه و توی قالب میریزیم . ( من تو قالب مستطیلی ریختم )

قالب رو توی فر با حرارت 180 درجه به مدت 1 ساعت قرار میدیم تا بپزه  و بعد از قالب بیرون آورده میذاریم سرد بشه و با سس شکلات تزیین می کنیم .

سعی میکنم امروز از مراحل دزست کردنش عکس بگیرم

 

دوتا نکته من از مزه نارگیل تو کیک خوشم نیومد حذفش کردم ولی به جاش ارد رو زیاد تر کردم در کل از تردی کیک کم میکنه این کار حواستون باشه و دیگه اینکه برای رنده کردن هویج از میکسر استفاده کردم خیلی راجت و خوب بود

 

دومین کیکی که کشف کردم کیک شکلاتی بود

کیک شکلاتی موزی

شکر 400 گرم
آرد 245 گرم
کاکائو 75 گرم
بیکینگ پودر 1 2/1 ق چ
جوش شیرین 1 2/1 ق چ
نمک 2/1 ق چ
این مواد را در کاسه بزرگی مخلوط می کنیم

تخم مرغ 2 عدد
موز پوره شده 1 پیمانه
آب گرم 240 گرم
شیر 120 گرم
روغن مایع 120 گرم
وانیل
این مواد رانیز در کاسه ای ریخته و با همزن بالونی دستی خوب مخلوط می کنیم

مواد شماره 2 را وسط مواد خشک ریخته و با همزن دستی در حدی که با هم مخلوط شود بهم می زنیم
مایع کیک را در قالب 35×25 ریخته و در فر 180 درجه سانتیگراد به مدت 35 تا 40 دقیقه قرار می دهیم

مواد لازم برای تهیه گاناژ
شکلات 230 گرم
خامه 180 گرم
کره 14 گرم
خامه و کره را روی حرارت گذاشته و وقتی خامه هنوز کاملا جوش نیامده شکلات رنده شده را به آن اضافه می کنیم
5 دقیقه به آن دست نمی زنیم و بعد از آن کاملا شکلات را با خامه مخلوط می کنیم و در یخچال قرار داده تا کاملا سرد شود
بعد با همزن برقی با دور کم کمی آن را زده تا رنگ آن روشن شود و کمی پفکی شود
بعد از سرد شدن کیک گاناژ را روی کیک مالیده و در یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود
بعد برش می زنیم
این کیک را به کسانی که کیک شکلاتی خیس دوست دارند و طعم موز رو در کیک می پسندند توصیه می کنم

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
اندازه به پیمانه در دستور اصلی … پیمانه 250 میلی لیتری

2 پ شکر
1 4/3 پ آرد
4/3 کاکائو
1 2/1 ق چ ب پ
1 2/1 ق چ جوش شیرین
2/1 نمک
2 عدد تخم مرغ
1 پ موز پوره شده
1 پ آب گرم
2/1 پ شیر
2/1 پ روغن مایع

 

 

کارها

Information

پاسخی بگذارید

